Nu är det jul...

Bloggeplingen.
Jag förnekar inte att gårdagens inlägg utelämnade fakta om min dag. Det vore fel. Faktiskt var det meningen att spela en annan personlighet, för omväxlingens skull. Vilket ni säkert redan förstått nu. Idag har jag hört en av de mest underliga låtar, någonsin. "Vår julskinka har rymt". Eftersom att jag och Madeleine var mitt uppe i skolarbete distraherades vi av låten. När de sjöng "Vår julskinka har rymt, det tycker vi är grymt !" och "Det går precis lika bra med selleri" höll vi på att dö. Bokstavligt talat. SO'läraren såg minst sagt bitter ut när vi knåpade ihåg våra ansikten som sura bebisar. Visserligen är vi inte sura bebisar, vi försökte bara hålla oss för skratt. Vilket är meningslöst, de som känner oss vet hur svårt vi har det med den saken.
Jag och Madeleine ska sjunga solo på luciatåget. Varför? Jo, antagligen har jag sagt att jag ville göra det. Säkert av samma anledning till att jag numer representerar niornas elever i elevrådet. Men whatevah, man får lediga dagar. Musikläraren har hört oss sjunga förrut och tyckte att vi platsade. Ett skämt? Möjligtvis.

Kyss på näsan // Linnea


Nej, detta är ingen porrbild. Det är Linnea som leker katt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0