Händelserik vecka.

Gomorrn' bloggeloggen.
Har faktiskt varit igång en hel del i veckan. Lekt med Padde, börjat på ett nytt tema till bloggen, fotat och åkt skridskor. Det var i alla fall en del.
Jobbet har börjat, ett nytt tema ska stiga ur jorden. Graciöst ska den skrida över marken med sin kreativitet släpande efter. Om ni hade hoppats på ett kvalités-tema får ni tänka om. Paint är inte till för oss dödliga konstnärer.
Ungefär så här såg det ut när vi arbetade, koncentrerade miner;

Vi hade ju också fotat. Eller som vi brukar säga "spexa".
Med krullat hår och översminkade nunor startade vi sessionen. Ett smakprov kommer här;

Och skridskoåkningen då. Tyvärr har jag inte bilder från idag men jag kan berätta en jedra historia.
Jag stod och pratade med lärarna som var med dit, Alby var fullt av småbarn och specialklasser. Hade sett att ett gäng förståndshandikappade kollat på mig en bra stund.
En av dem går förbi mig, en utländsk kille, men släpper mig inte med blicken. Han stannar och vänder om. istället för att gå tillbaka till hans kompisar ställer han sig vid mig.
- Hej.
- Öhum.. Hej?
- Hu mårt duk?
- Bara bra.
- Okey. Vatt häter duk?
- Öh, Linnea..
- Okey. Hejdå.
Ja, sen har det väl inte hänt så mycket mer i veckan.
Kyss på näsan // Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0