Ta mig vid havet och gör mig dum.

Penis! Eller jag menar... Jösses Kristina!
Vissa dagar är verkligen vardagliga. Helt typiska. Nästan tråkiga. Andra kan vara väldigt händelserika, fast det är inte riktigt det jag vill komma fram till.
Nu menar jag inte att den 24 februari 2010 skulle ha varit helt ordinär, men när de där tråkiga dagarna väl kommer verkar de pågå i flera århundraden. Ett ekorrhjul som vägrar släppa av, lika förutsägbara som att alla dör minst en gång.
||
Jag vaknar. Jag äter frukost. Jag klär på mig. Jag går till skolan. Jag är i skolan. Jag går hem ifrån skolan. Jag sätter mig vid datorn. Jag äter middag. Jag sätter mig vid datorn. Jag dricker te. Jag sätter mig vid datorn. Jag går och lägger mig.
Jag vaknar. Jag äter frukost. Jag klär på mig. Jag går till skolan..

||
Man vill vara en snittperson. Se ut som alla andra. Bete sig som alla andra. Höras lika mycket som alla andra, likaså synas. Är man avvikande blir man utstött. Är man utstött är man avvikande. (logiken finns djupt dold). Även när man är ensam är man atypisk. Därför är det helt förståeligt varför man har två olika personligheter när man är själv och i grupp.
Alla har vi en gång velat passa in. Det är jag flera hekto% säker på. Om inte en gång, så är det två, om inte två tre.
Själv tycker jag det är coolt att vara egen, bara man själv har accepterat sig själv som det, och att man faktiskt vågar gå emot alla andra. Det finns säregna elever i min skola som är väldigt speciella på ett mindre bra sätt, men de räknas inte som besläktade till homosapiens.
I alla fall så ska jag och Hanna göra egna kedjor på träslöjden, det kan gå precis hur som helst. Antingen suveränt eller så står hela skolan i brand.
Kyss på näsan // Linnea
"I belive in a thing called love
Just listen to the rhytm of my heart
If there's a chance we can make now
We'll be rockin' 'til the sun goes down
I belive in a thing called love"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0