Dagböcker, Potatis skal och pipparkaka insedenter...:)

Kommer ni ihåg när man var liten och skrev i dagdok?

Det gör i alla fall jag. När jag var liten skrev jag dagbok för att jag tyckte det var ballt och inte för att jag tyckte om det... knasigt jag vet... men nu tänkte jag inte prata om dagböcker.

.

Som ni kanske vet har internet strulat så jag har inte kunnat vara inne på nätet (vilket som e ganska så logiskt)

.

för kanske 1 vecka sen i skolan på fredagen fick jag en chock!

vi fick potatis, med SKAL jag hade ingen aning om att skolan i tyresö kunde eller hade tänkt att ge oss mat man kan äta! potatis med skal var det godaste jag ätit i skolan under alla mina år i skolan...:)

.

och nu tänker jag byta samtalsämne igen och berätta om när jag i onsdag skulle baka pipparkakor. man skulle ha ugnen på 175 grader men råkade (av misstag så klart) att sätta ugnen på 250 grader (jävla smart man var lixom) så efter 3 minuter i ugnen så börjar det komma svarta ångmoln från ventilen som kom från ugnen och jag reagerear inte speciellt smart för jag slänger igen köksdörren så brandlarmet inte skulle gå igång, för jag vet inte hur man stänger av den prylen(det var ju smart men inte det jag gjorde sen dåra)... jag tar en kökshandduk och drar ut plåten, fy fan vad det brände, men jag står där med plåten i handen och tänker "det börjar göra riktigt ont nu, ska jag ställa den på spisen, diskbänken, på bordsunderläggen eller ska jag stoppa tillbaka in i ugnen?" beslutsångest, jag får alltid det vid tillfällen man absolut inte vill få det, aja jag valde slasken... det rök om pipparkakorna som in i *piiiiiiiiiiiiiiiiiip* så jag tog pipparkakorna och slog in dom i bakplåtspappret och ner i sop påsen, det rök fortfarande så jag stppade ner en tidnig i påsen oxå, det gjorde susen då var det bara doften och osens tur att försvinna...men jag kommer inte ihåg har jaggjorde där..:S...x'D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0