Tiden går fort när man har roligt...

Välkommen till verkligheten Linnea, det är såhär ditt liv kommer gå till de senaste 70 åren. Bara *pangpoff*, utan möjlighet till förändring. Eller ens påverkan. Det som händer händer, även om man saknar händer (...). Man kastas in i utmaningar, man väljer dem inte. Du vet inte vad den andra ska svara innan den svarat det, du kan gissa med aldrig veta.
Aldrig.
Dagens signaturmelodi är den uttjatade "visa pattarna" och att laga mat är inte en lek. Känslan av vår håller sig hårt om mina axlar, stigen som leder mot sommaren är ännu lång. Men målet finns på andra sidan. Klara sig till sommaren, sen får det vara. Få njuta av ett första dopp i den böljande pölen och känna kärleken från den trygga värmen. En sista gång.
Du har ett vackert leende, en härlig famn.
En mysig kropp, en härlig hand.
Med ett ögonkast får du min själ i brand.
Jag vet inte var jag förväntas göra,
Inte vart jag borde gå.
Inte heller detta går att tolka.
Inte är det kärlek,
Inte är det lycka.
Du är bara fin,
go och gla' och fin.
Jag har alltid undrat varför världen ter sig på ett sett när man egentligen vill ha det på ett annat. Den här gamern "GUD" borde skratta åt oss. Ett hårt flin rakt i våra ansikten. Han spelar på våra hopp, på våra förväntningar. Han finns inte för mig, han är lika falsk som kundservice på McDonalds, alltså helt obefintlig.
Ta tre steg åt höger så ligger sanningen där, i en hög på marken. Men att vända sig kräver mod.
Kanske en superhjälte.
Jag står i min 5 solar höga fyr med en kikare och söker efter min alldeles egna. Han finns här intill, jag slår vad med min röda rosett, eller kanske med mina plastbåtar, att han gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0