Flykten från fickeluren.

Nej men våren, ska du redan gå?
Det har varit ett fint solsken som lyst in genom fönstret var morgon. Jag har lett lika brett var gång och önskat att detta ska hålla för evigt. Allt bra håller inte för evigt. I söndags vaknade jag av ett snöfall. Inte kul.
||
Återigen bad nycklarna om en självständighetsansökan. Jag avslog den och de flydde. Och de flydde långt. Enda ner till vaktmästarn'. I beskydd av en bitsk städtant gömde de sig bland de andra flyktingnycklarna.
Jag blev förvirrad, varför gjorde nycklarna så här mot mig?
Efter en heldagsjakt lyckades jag få tag i nycklarna. De var lika slutkörda som jag. Jag tror att han blev glad över att få lägga sig till vila i min ficka.

Kyss på näsan // Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0