Vackert väder, vackra kläder.

Att marken börjar synas igen kan ingen av er ha missat. Åsikterna om den smältande snön är väldigt delade, hälften av er sörjer och ni andra hoppar av glädje, (i alla fall inombords).
Jag själv placeras i den sistnämnda kategorin, lycka sköljer över mig varje gång jag öppnar min ytterdörr och känner den för varje gång varmare blåsten smeka mitt ansikte. Våren luktar så härligt, så friskt; så nytt. Damm efter de sopande traktorerna är vackert, och att för första gången vandra runt efter fordonen utan jacka och med en rödfrusen näsa längtar jag till under vareviga vinter.
||
Nationella provet gick hyfsat tycker jag. Svårt är den totala motsatsen till vad det var, bara man hängde med klarar man det som en dans. "Som en dans" är väl inte det mest korrekta att säga om det handlar om just mig, kanske kan man istället uttrycka "som en bild". Nej, det låter faktiskt ganska dumt...
Jag förbannade en gitarr på musiken, någon minut senare faller den från sin krok ner mot mig. Så med en varningstriangel i famnen och en fin bula på huvudet avråder jag er att tala illa om gitarrer, ni får tillbaka med samma mynt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0