Nattliga tankar.

Bloggen, du är allt trevlig av dig. Man kan skriva precis vad man vill, lite som magi.
JAG framkallar texterna. Det är JAG som kontrollerar...
Det känns bra med kontroll, allt går som man vill utan att säga emot.

Pang Poff Pannkaka.

Så... enkelt.

Jag har under våren lärt känna en del nya människor, men också tappat bort rätt många. De liksom flyter okontrollerat iväg.

Okontrollerat, nu sa jag det. Att inte ha kontroll.
Gott folk, vi människor vill alltid hålla koll på allt. Få det att göra som vi vill.

Jag har ett organiserat hjärnkontor som håller mig vid ytan, klok. Jag är ofta med i spelet, ofta vet jag vad jag ska göra. "Driftig".

Tänk er att skala av skinnet på kroppen med en osthyvel.
Det är inte nödvändigt.
Men du har kontroll över hyveln.
Borde du inte ha kontroll över det som händer sen?



//Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0