Direkt från sängen.


Vi finner oss tillfreds med varandra, du och jag.
Som handen i handsken.
Hunden och korgen.
Katten och nystanet.
Osten och musen.
Tiotusen.
Ingen delar vår närhet. Flera hundra smekningar, på de rätta ställena.
Vi älskar varandra.
Som..
En larv och sitt blad.
En miljard.
Att ha en blogg är som att ha ett öppet giftermål.

Nu till något annat.
Cyklade hem från pappa på farmors gamla cykel.
Jag skulle tagga den färden såhär;
Rostigt, trasiga bromsar, treans växel, uppförsbackar, skeva hjul, pysande däck, gnislande kedja.

Nej, jag klagar inte. Motion förlänger livet, eller hur var det?



Du är det finaste jag har.
Vill lägga dig i tryggt förvar.

Det är dig jag vill vara med mest.
För du är allra bäst.

Du är finast på jorden,
för fin för de tre orden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0