Sängbloggisch.

Abou vänner, sitter i sängen och bloggar för första gången. Amazing? Well, pretty so.

Första betyget i gymnasiet gav mig ett MVG. Stolt? Nae... det var ju inget plus.
Driiv.

Nej seriöst nu, ett riktigt seriöst inlägg igen, om funderingar;

Jag har länge tänkt på människors påverkan av varandra. Alla ska se likadan ut, bete sig likadant. Har till och med hört folk säga "nej... hon gjorde inte så", "jag vill ha en sån tröja, han sa at den var snygg".
Det är intressant. Precis lika intressant som att följa mobbning. Vi hade en uppgift i skolan; att skriva en miljöbeskrivning. I flera minuter hände inte ett skit. Seriöst ingenting. Men efter denna drygsamma tid kom det tre flickor. Vi kan jämföra dem med de tre onda bockarna bruse. Den ena såg liten, osäker och rädd ut, de andra två såg stora och mäktiga ut. De rentutav sa att hon var konstig och ful bakom hennes rygg, när det trodde att hon inte hörde. Jag var nära på att bita dem i näsan, men jag var fast i min miljöbeskrivning. Fast säger jag, deras kommentarer ville jag ha!

För det andra så är jag matrådsrepresentant. Status, kompisar. Har även en första-tjing som ordförande i elevrådet. Nemas problemas. Detta kirrar vi lätt, va'!

Jag är så jävla töntig. AWESOME! (:D)

En impulsiv-skriven dikt tillängad detta inlägg;

Utan någon annans personlighet hade de saknat identiteter.
Utan någon annans val hade de saknat åsikter.
- De som inte kan vara utan varandra.
Utan varandra hade vi varit själva. 
Hade vi varit själva hade vi varit kloka.
Hade vi varit kloka hade vi haft en personlighet.
Hade vi haft en personlighet hade den blivit bestulen.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0