Hopp-hopp-hopp.

Nej, det har nog inte hänt något speciellt den senaste tiden.
Inga dramor, inga lyckliga stunder;
inga under.
Ingen kärlek, ingen sorg.
Ingen ilska, inga trasade känslotorg. 

Livet har varit basiskt. Enkelt. Eller har det? Hur vet jag att något jag gjort de senaste veckorna inte påverkar framtiden asmycket? Jag hoppar över den biten så länge. Tills någon gång i framtiden.

Ibland läcker det känslor,
ibland med vassa klor.
Ibland är det sorg,
som läcker ur din kroppsliga borg.
River sönder,
skördar som bönder.

Ibland är det lycka,
det är bra kan man tycka.
Men en lycka kan ta slut,
då vänds hjärtat in-och-ut.
Men som jag hört radion spela;
"Finns det en så finns det flera".
Ja, det finns faktiskt jävligt många mera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0